Imprimir Imprimir

Para imprimir utilizar navegadores google chrome e internet explorer

Imprimir

e-City Branding

26, 27 i 28 de setembre 2011

ACTIVITAT FINALITZADA / ACTIVIDAD FINALIZADA
Ho sentim, no queden places disponibles.
Si ho desitja pot apuntar-se a la llista d'espera.
 


 

Consulta les ponències
 

Contingut


La gestió de les marques ciutat en l'actual societat del coneixement comporta reptes importants i oportunitats noves, que cal saber albirar, en línia i fora de línia.

Les tecnologies de la informació i de la comunicació permeten monitoritzar constantment tot allò que es parla, es critica o es lloa, de la marca ciutat en les xarxes socials, per tal de fer-ne una gestió global, realista i eficient.

Com a consumidors d'informacions, d'opinions, de coneixements o de rumors sobre qualsevol racó del món, ara ho tenim tan fàcil com googlejar el nom de la ciutat i fer clic. Però també com a generadors de continguts, cada dia tenim més plataformes i dispositius que ens permeten compartir textos, imatges i so de les ciutats que més ens "marquen".

La dimensió electrónica del citybranding serà l'eix central del seminari, que tindrà lloc a Barcelona, una de les ciutats més visitades del món, en línia i fora de línia.

Programa


Dilluns, 26 setembre 2011
10.00-10.30h Inauguració
Joan Fuster Sobrepere, director acadèmic CUIMPB-Centre Ernest Lluch
Marc Puig, cap de Comunicació. Ajuntament de Barcelona
Sílvia Sivera, directora del curs
10.30-12.00h Com afecta al citybranding el nou model de gestió de ciutats postcrisis
Gildo Seisdedos
12.00-12.30h Pausa
12.30-14.00h Ciutats en xarxa, ciutadania en xarxa
Genís Roca
14.00-15.45h Pausa
15.45-16.45h El model de comunicació del citybranding en el context electrònic
Mihalis Kavaratzis
16.45-17.45h La marca nació a la xarxa: Amèrica Llatina i Catalunya
Sebastián Guerrini
17.45-18.45h La representació visual i el disseny de les webs de ciutats
Josep Rom
Dimarts, 27 setembre 2011
9.30-10.30h ¿Marca Barcelona o marques Barcelona?
Juan Carlos Belloso
10.30-11.30h Futbol Club Barcelona como “la" marca ciutat
Laurent Colette
11.30-12.00h Pausa
12.00-13.00h e-Marketing per a ciutats: la seva influència en el cercle de viatges del consumidor
Marta Gracia
13.00-14.00h Nethunting com a eina per a la definició de valors de ciutats
Gema Requena
14.00-15.45h Pausa
15.45-17.15h e-Citybranding i multiculturalitat: comunicació “un a un”. El contingut com a epicentre i plataforma
Gustavo Carvajal i Gema Requena
17.15-18.15h Ciutat del Vaticà: en el cel, en la terra i en la xarxa
Miriam Díez Bosch
18.15-19.00h Col·loqui. La nova àgora per al Citybranding
Gustavo Carvajal, Miriam Díez i Gema Requena
Dimecres, 28 setembre 2011
9.30-10.30h No-Typical i "El cas Karabatic". Història d'una excepció
Jorge Martínez i Bernat Lliteras
10.30-11.30h Iamsterdam. And you?
Niek Eijsbouts i Gijs van den Berg
11.30-12.00h Pausa
12.00-13.00h Buscant "Spain addicts" a la xarxa. La nova campanya de Turismo de España
Frédéric Sanz
13.00-13.30h Intercanvis creatius i punt final
Canvi d'impressions professionals a l'entorn del e-Citybranding
Jorge Martínez, Niek Eijsbouts, Gijs van den Berg i Frédéric Sanz
*Paral·lelament a les sessions presencials, els assistents podran participar en el taller creatiu online “La ciutat de les e-idees”, coordinat per la professora Sílvia Sivera
Hi haurà servei de traducció simultània
Informació útil

    • Codi: 1151

       
    • Data:
      26, 27 i 28 de setembre 2011

       
    • Lloc de realització:
      Aula Mirador
      Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB)
      Montalegre, 5
      Barcelona


       
    • Direcció:
      Sílvia Sivera. Facultat de Ciències de la Informació i la Comunicació. Universitat Oberta de Catalunya




       
    • Coordinació:

       
    • Patrocini:
      Ajuntament de Barcelona

       
    • Col·laboració:

       
    • Més informació:
      Secretaria d'Alumnes
      (+34) 93 301 7555
      info@cuimpb.cat

       
    • Informació de crèdits universitaris de lliure elecció:
      Secretaria d'Alumnes
      (+34) 93 301 7555
      info@cuimpb.cat

       
    • Ponents: Juan Carlos Belloso, Director a Future Places - Place Competitiveness and Development
      Gustavo Carvajal, és Idea Catalyst per l'agència de màrketing i comunicació TVP - The Vidal Partnership, a Nova York, ciutat on paral.lelament actua com a promotor cultural i està desenvolupant un projecte per a l'exploració de la multiculturalitat, les tendències i la innovació. Anteriorment va treballar per a Sony Pictures Entertainment, per a Disney en el llançament de pel.lícules i per a diversos canals pan-regionals de televisió per cable.
      Laurent Colette, director de Màrqueting, Comercial i Explotació del Futbol Club Barcelona. Graduat per la Lió Management School, va iniciar la seva carrera professional a L'Oréal Paris i actualment treballa per a una altra gran marca vinculada a un nom de ciutat. El 1991 es va incorporar a la seu barcelonina de Best Foods Spain. També ha estat director de Màrqueting a Nike (Espanya i Portugal) i a Port Aventura.
      Miriam Díez Bosch, professora titular de la Pontifícia Università Gregoriana de Roma, on es va doctorar en Ciències Socials (Comunicació). Cofundadora i redactora cap de l'Agència Internacional Multimèdia H2Onews. Periodista especialitzada en temàtica religiosa, és membre de l'Associació Italiana Edith Stein i consultora de Religion for Peace European Women Interfaith Network.
      Niek Eijsbouts i Gijs van den Berg, directors creatius de KesselsKramer, una de les agències de publicitat més creatives d'Amsterdam i de tot Europa, responsables de la cèlebre campanya turística per a la ciutat, Iamsterdam. La seva agència és popular per estar ubicada en una església, no publicitar els premis que obtenen, mostrar informació irrellevant a la seva web i per col.laborar en projectes creatius no comercials.
      Marta Gràcia, Maximizer Coordinator de Google Espanya. Llicenciada en Traducció i Interpretació per la Universitat Pontifícia de Comillas. Compta amb més deu anys d'experiència a Internet, desenvolupant la seva carrera a Alemanya i a Espanya. Actualment actua com a assessora de promoció i comercialització online per a grans empreses del sector Viatges. Està especialitzada en campanyes internacionals de màrqueting online amb l'objectiu de generar reconeixement de marca, maximitzar el retorn de la inversió, augmentar les vendes en línia i expandir els negocis internacionalment.
      Sebastià Guerrini, dissenyador, autor de la versió gràfica del Escudo Nacional Argentino. Es va doctorar a la Universitat de Kent, explorant el vincle entre identitat i imatge des d'una perspectiva psicològica i antropològica. Ha realitzat dissenys de marca i estratègies d'imatge en 20 països i treballat per a les Nacions Unides, UNICEF, UNESCO, Amnistia Internacional, la Presidència de la Nació Argentina, etc.
      Mihalis Kavaratzis, professor doctor de Màrqueting a la University of Leicester. Expert investigador en Place Màrqueting i Place Branding, temes sobre els quals ha publicat nombrosos articles. Ha desenvolupat un model de comunicació específic per al Citybranding, en el qual identifica les tres fonts determinants de la imatge d'una ciutat.
      Bernat Lliteras, productora Sofa Experience
      Jorge Martínez, director Creatiu de Germinal Comunicació, una de les agències més guardonades en els últims festivals publicitaris nacionals i internacionals gràcies a la seva campanya "Pastilles contra el dolor aliè" desenvolupada per Metges Sense Fronteres Espanya. Al costat de Toni Segarra és responsable del laboratori d'investigació creativa de l'agència SCPF, i dirigeix el Festival Punto Aparte de Múrcia, un esdeveniment multidisciplinari de cultura contemporània basat en el compromís social.
      Gema Requena, publicitària postgraduada en Coolhunting i Investigació de Tendències de Mercat i diploma en Fashion Business pel Fashion Institute of Technology de Nova York. Actualment és sòcia i responsable de Tendències, Social Media i Fashion Blogger Strategist en Bomb Estrategs de Marca. Docent en diferents universitats, ha publicat el llibre "Una Coolhunter a Nova York".
      Genís Roca, soci director de RocaSalvatella, empresa de consultoria estratègica sobre els usos que les empreses i institucions poden fer de les xarxes. Arqueòleg (també de la Xarxa) i MBA per ESADE. Expert en els models de presència a Internet, així com en l'anàlisi i en la difusió de les causes i conseqüències de l'anomenada web 2.0
      Josep Rom, dissenyador gràfic i director d'art. Llicenciat en Història Contemporània i Doctor en Publicitat i Relacions Públiques, ha publicat nombrosos articles i llibres sobre direcció d'art i llenguatge publicitari. Actualment és Vicedegà de Tecnologia de la Facultat de Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull.
      Frédéric Sanz, amb més de 20 anys d'experiència en el món de la comunicació, és un dels màxims responsables creatius de DoubleYou, l'agència de referència en l'àmbit de la comunicació integrada "amb cor digital". Amb els seus equips ha participat en nombroses campanyes per a marques com Audi, Nike, Evax, Diesel o el Comitè Olímpic. Des de fa 6 anys és el responsable de l'estratègia de comunicació digital de Turisme d'Espanya.
      Gildo Seisdedos, professor doctor de l'àrea de Màrqueting del IE Business School Madrid, director del Fòrum de Gestió Urbana i de la Càtedra Madrid Global d'Estratègia Urbana Internacional. El seu últim llibre "Com gestionar les ciutats del segle XXI" (Financial Times Prentice Hall, 2007) està canviant la manera com les ciutats s'enfronten al nou entorn competitiu
      Sílvia Sivera, publicitària, professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació, UOC. Investigadora de l'IN3